Pojęcie “content marketing” oznacza w dosłownym tłumaczeniu “marketing treści” i to jest już wskazówka, z czym będziemy mieć do czynienia. Praktyczne znaczenie tego hasła odnosi się do interakcji i wyzwalania określonej formy zaangażowania wśród odbiorców. Może to być udostępnienie reklamy na swoich mediach społecznościowych, zamówienie większej ilości produktu czy wzięcie udziału w zabawie z nagrodami. Istotnym celem content marketingu jest przyciąganie i aktywne budowanie społeczności, co przełoży się na bazę stałych, lojalnych klientów.
Strategia ta ma za zadanie sprzedawać tak, by klient sam chciał dokonać ponownej transakcji; odchodzi się tu od koncepcji “sprzedać wszystko każdemu”. Co więcej – w content marketingu nie ma miejsca na ślepe trafy czy jednorazowe “złote strzały”. To strategia stawiająca na maksymalną świadomość podejmowanych działań oraz systematyczne, zaplanowane ruchy z gotowym do uruchomienia planem awaryjnym. Agencja reklamowa chcąc stworzyć skuteczny content marketing, musi uprzednio przeprowadzić obszerny audyt treści i wywiad potrzeb, na podstawie których tworzy się brief.
Wiedząc już, czym jest content marketing zapewne chcesz się dowiedzieć, jak sprawić, by content zwiększał Twoje zyski. Na tak postawione pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, nie istnieje bowiem formuła, która sprawi, że wdrożenie jej automatycznie wygeneruje nam sprzedaż.Dobrej jakości strategia opiera się na analizie takich kwestii, jak:
Jeśli jesteś osobą, która po raz pierwszy spotyka się z content marketingiem, to musisz wiedzieć, że nie wszystkie zabiegi się sprawdzają. Istnieje pewien niepisany zbiór zasad – nazwijmy ją “listą dobrych praktyk” – które warto przestrzegać tworząc treści. O tym musisz pamiętać podczas opracowywania strategii content marketingowej:
Podobnie działają artykuły sponsorowane, które warto opublikować na stronach branżowych czy w tematycznej prasie. Content marketing może przybierać również alternatywne formy – wideoporadniki, webinaria, e-booki czy nawet podcasty tematyczne. W teorii założenia content marketingu wydają się być oczywiste, w praktyce jednak wiele firm o nich zapomina. Jesteśmy dla Ciebie – wykorzystaj nasze doświadczenie i wiedzę do osiągnięcia sukcesów w biznesie. Jako agencja marketingowa jesteśmy specjalistami w zakresie skutecznego marketingu. Sprawimy, że Twoja reklama online stanie się widoczna, social media chętniej odwiedzane, a strona internetowa zachęci odbiorców do interakcji!
Współzałożyciel STUDIO A4, gdyńskiej agencji reklamowej, która od 2007 roku zdobywa zaufanie klientów w Trójmieście. Moja pasją jest tworzenie skutecznych i kreatywnych rozwiązań marketingowych przekładających się na sukcesy naszych partnerów biznesowych. W życiu prywatnym, w wolnym czasie staram się być aktywny, w sezonie letnim pływam na kitesurfingu. Moje podejście do biznesu opiera się na zaangażowaniu, precyzji i budowaniu silnej tożsamości marki naszych klientów.
Masz pytania czy pomysły, które chcesz z nami omówić? Świetnie!
Zadzwoń do nas, lub napisz – chętnie porozmawiamy i doradzimy najlepsze rozwiązania dla Twojej marki. Czekamy na Twój telefon!
Studio A4 s.c. © 2024