Każdego dnia w różnych zakątkach Internetu można trafić na setki reklam produktów i usług. Niektóre z nich użytkownicy czym prędzej pomijają, inne zaś w realny sposób zwiększają wyniki sprzedażowe. Pojawia się pytanie – jak będzie wyglądać przyszłość reklamy cyfrowej? Które zabiegi okażą się skuteczne i na co należy uważać projektując strategię marketingu online?
Każde przedsiębiorstwo może samodzielnie wykonać swoją reklamę cyfrową – wystarczy odrobina czasu i podstawowe umiejętności edytorskie. Jednak stworzenie jakiejkolwiek reklamy cyfrowej, a faktycznie dobrej kampanii marketingowej dzieli przepaść. Samo wykupienie przestrzeni medialnej może nie przynieść zysków, a z pewnością wygeneruje koszty. Kluczowe jest zrozumienie, do kogo skierowana jest reklama, co chcemy przez nią osiągnąć oraz jak mierzyć jej efektywność. Wykorzystując nasze doświadczenie i umiejętności jako agencja marketingowa, stworzymy dla Ciebie zoptymalizowane kampanie oraz w mierzalny sposób przedstawimy zysk wypracowany na danym budżecie.
Zauważ, że wcześniej w tekście wymieniliśmy kilka przykładów reklamy cyfrowej. Jesteśmy pewni, że na myśl o reklamach w YouTube czy wyskakujących banerach pojawiła się lekka irytacja. Nie dziwimy się – żyjemy w kulturze marketingowego osaczenia, gdzie w każdym możliwym kanale komunikacji próbuje się nam coś sprzedać. Część działań marketingowych można uznać za szczególnie natarczywe, przez co odbiorca nie skupia się na treści, a na jak najszybszym jej pominięciu. Przypadkowe kliknięcie w miejsce inne niż krzyżyk przekieruje i tak już zirytowanego użytkownika na stronę www, co tylko spotęguje jego negatywne doznania. Podczas projektowania kampanii online dobra agencja reklamowa zwróci uwagę na odczucia i doznania odbiorcy, by już na starcie nie zdyskwalifikować promowanej marki.
Przykładem może być odnośnik do producenta masła w przepisie na domową szarlotkę lub dopisek w tekście o treści “200 g masła, ja używam tego z firmy Masełkowo, bo nadaje ciastu piękny, złocisty kolor”. Inną formą marketingu natywnego jest zamiana tła za tekstem na tematycznie powiązany baner z witryną. Szczególnie często stosowany zabieg na stronach www branży motoryzacyjnej, gdzie za tekstem porównującym technologię MHEV do plug-inów pojawia się promocja jazdy testowej nowym autem hybrydowym.
Na koniec naszego artykułu przyjrzymy się dwóm zyskującym na sile trendom: roli retail media na rynku reklamy cyfrowej oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Retail media to taka forma reklamy, gdzie sprzedawca oferuje swoją powierzchnię dedykowane miejsce do promocji. Na żywo znamy takie przykłady choćby ze sklepów elektronicznych, gdzie swoje stanowiska mają specyficzni producenci smartfonów, laptopów czy akcesoriów. Przestrzeń online coraz częściej wypełnia się takimi reklamami, czego żywym dowodem są platformy sprzedażowe. Podobnie jak w sklepach elektronicznych, tak samo na Allegro czy OLX w kategorii “elektronika” pojawiają się reklamy Xiaomi czy Samsunga. To trend, na którym korzysta zarówno sprzedawca, jak i producent, warto więc rozważyć tę opcję reklamy.
Wydawać by się mogło, że sztuczna inteligencja jest w stanie wykonać niemal całą pracę – także tę kreatywną – za nas. Wiele agencji reklamowych korzysta z Chat GPT do generowania postów sponsorowanych na Facebooka czy z Designs.ai do tworzenia gotowych grafik na Instagrama. Pod tym kątem AI sprawdza się bardzo dobrze, jednak wciąż nie daje satysfakcjonujących wyników w treściach audio czy video. Szczególnie problematyczne jest dla sztucznej inteligencji odwzorowanie procesu jedzenia – postacie po prostu ruszają ustami obok łyżeczki lub zjadają potrawę wraz ze sztućcem. Nie zmienia to jednak faktu, że reklama cyfrowa oparta o AI to trend, który warto śledzić.
Współzałożyciel STUDIO A4, gdyńskiej agencji reklamowej, która od 2007 roku zdobywa zaufanie klientów w Trójmieście. Moja pasją jest tworzenie skutecznych i kreatywnych rozwiązań marketingowych przekładających się na sukcesy naszych partnerów biznesowych. W życiu prywatnym, w wolnym czasie staram się być aktywny, w sezonie letnim pływam na kitesurfingu. Moje podejście do biznesu opiera się na zaangażowaniu, precyzji i budowaniu silnej tożsamości marki naszych klientów.
Masz pytania czy pomysły, które chcesz z nami omówić? Świetnie!
Zadzwoń do nas, lub napisz – chętnie porozmawiamy i doradzimy najlepsze rozwiązania dla Twojej marki. Czekamy na Twój telefon!
Studio A4 s.c. © 2024