Najlepsze praktyki SEO dla stron firmowych w 2024 roku

Najlepsze praktyki SEO dla stron firmowych w 2024 roku - Studio A4 | Agencja reklamowa z Trójmiasta

Jeszcze dwie dekady temu sam fakt posiadania firmowej strony internetowej stanowił dla marki ogromne wsparcie i spory wyróżnik na tle jej konkurencji. Dziś jednak sama obecność w sieci nie przyniesie dla firmy niemal żadnych korzyści, o ile ściśle nie łączy się ona z działaniami SEO. Jakie praktyki SEO będą szczególnie cenne w 2024 roku?

Najlepsze praktyki SEO dla stron firmowych w 2024 roku - Studio A4 | Agencja reklamowa z Trójmiasta

Spis treści artykułu:

SEO w 2024 roku – bądź czujny i świadomy

Termin SEO został użyty po raz pierwszy w 1997 roku, a więc już niemal trzy dekady temu. Mimo to w dalszym ciągu jest to dziedzina cechująca się niezwykle dynamicznym, nierzadko zmiennym rozwojem. To dlatego tak ważne jest stałe monitorowanie najnowszych trendów i podążanie za nimi. Nie wystarczy już tylko trzymanie się kilku podstawowych zasad pozycjonowania, które jeszcze kilkanaście lat temu stanowiły niemal pewny klucz do sukcesu.

Google nieustannie pracuje nad tym, abyśmy my, jako jej użytkownicy, mogli otrzymywać jak najlepsze i najtrafniejsze odpowiedzi na nasze zapytania. W tym celu każdego roku wprowadzane są mniejsze lub większe zmiany, za którymi muszą podążać właściciele firm lub odpowiedzialni za pozycję firmowej strony specjaliści SEO. Przez ostatnich kilka lat średnia ilość takich zmian, czyli tak zwanych Core Updates wynosiła 10 w ciągu roku.

Najlepsze praktyki SEO dla stron firmowych w 2024 roku​

Trendy SEO w 2024 r. – co minęło, a co wciąż się sprawdza?

Każdy, kto choć przez chwilę zajmował się pozycjonowaniem strony wie, jak dynamicznie mogą odwrócić się panujące w świecie SEO trendy. To, co jeszcze kilka tygodni temu stanowiło swoisty złoty środek, prowadzący do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, dziś nie będzie przynosić już niemal żadnych efektów. Przykładem tego jest tak zwany keyword stuffing, czyli tak chętnie uskuteczniane jeszcze stosunkowo niedawno wciskanie maksymalnej liczny słów kluczowych do tekstu. Dziś działania te są już nie tylko niezgodne z wytycznymi Google, ale także odbierane są negatywnie przez samych użytkowników strony, co również realnie wpływa na spadek jej popularności.

Z kolei trendem, który już od kilku lat utrzymuje się na wysokiej pozycji opłacalności jest pozycjonowanie lokalne oraz staranność i świadomość w działaniach UX. Pierwsza z czynności umożliwia dotarcie do klientów oraz innych firm w najbliższym otoczeniu, druga z kolei pozwala na wywarcie jak najlepszego, najbardziej korzystnego wrażenia na potencjalnym kliencie, który odwiedził stronę firmową. Składa się na to czytelność witryny, szybkość jej ładowania, responsywność czy struktura i budowa menu oraz nawigacji.

Trendy SEO w 2024 r. – co minęło, a co wciąż się sprawdza?​

Skuteczne SEO w 2024 roku – o czym pamiętać?

Na jakich działaniach w zakresie SEO warto szczególnie skupić się w najbliższych miesiącach? Obecnie coraz więcej osób do przeglądania sieci używa już głównie, jeśli nie wyłącznie smartfonów. W związku z tym także i Google przywiązuje coraz większą wagę do urządzeń mobilnych oraz właściwego dopasowania do nich treści publikowanych w sieci. Liczy się tu przede wszystkim responsywność strony oraz jej szybkie ładowanie. Czas ładowania się witryny to także temat na kolejne, osobne zagadnienie, równie istotne w SEO.

Szybkość strony zawsze była rzeczą istotną, jednak w tym roku należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż częściowo zmienia się system jej oceny. Do tej pory na czynnik ten, czyli Core Web Vitals, składały się trzy elementy:

LCP

czyli czas ładowania się największej z grafik lub bloku tekstu na stronie,

CLS

czyli wizualna stabilność układu witryny,

FID

czyli czas jaki mija od momentu pierwszej interakcji ze stroną do chwili, w której przeglądarka jest w stanie ją przetworzyć.

Bądź widoczny, gdzie liczy się najbardziej – w Google!

W marcu 2024 parametr FID został jednak zmieniony na nowy wskaźnik, INP, określający czas wszystkich interakcji, w które na danej stronie wchodzi użytkownik. Za dobry wynik uznaje się czas poniżej 200 milisekund, czas do przyjęcia to przedział między 200 a 500 milisekund. Więcej niż 500 to natomiast znak, że szybkość strony należy poprawić.

Najlepsze praktyki SEO dla stron firmowych w 2024 roku - Studio A4 | Agencja reklamowa z Trójmiasta

Wznieś swój biznes na wyżyny wyszukiwarek!

W 2024 wciąż liczą się dobre treści na stronie. System rankingowy Helpful Content ocenia witryny pod kątem zawartych na nich tekstów oraz tego, w jakim stopniu są one pomocne lub przydatne dla użytkowników. Źle widziane i znacznie słabiej oceniane są treści o niskiej wartości merytorycznej, z licznymi błędami, jak również teksty fałszywie odświeżane (publikowane kilka razy ze zmienianą datą).

Wprowadzając nowe elementy do swoich działań na rzecz optymalizacji i pozycjonowania strony nie zapominajmy również o sprawdzonych i wciąż dobrze działających podstawach. To przede wszystkim odpowiednia budowa strony, wystrzeganie się jej błędów technicznych, właściwe dopasowywanie i używanie słów kluczowych oraz link building.

Najlepsze praktyki SEO dla stron firmowych w 2024 roku - Studio A4 | Agencja reklamowa z Trójmiasta

Zwiększ swoją widoczność w sieci – zacznij od Trójmiasta!

Odkryj potencjał Twojej firmy w internecie z naszą agencją reklamową w Trójmieście! Specjalizujemy się w skutecznym pozycjonowaniu stron, co pozwala naszym klientom zyskać widoczność w Google i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów.

Współpracując z nami, zapewniasz swojej marce miejsce na szczycie wyników wyszukiwania, co przełoży się na realne korzyści biznesowe. Nie czekaj, zainwestuj w przyszłość swojego biznesu już dziś i zobacz, jak rośnie Twoja przewaga konkurencyjna w Gdańsku, Gdyni i Sopocie!

Najlepsze praktyki SEO dla stron firmowych w 2024 roku - Studio A4 | Agencja reklamowa z Trójmiasta
Paweł Fijałkowski STUDIO A4 | Agencja Reklamowa - Gdynia, Gdańsk, Trójmiasto​

Współzałożyciel STUDIO A4, gdyńskiej agencji reklamowej, która od 2007 roku zdobywa zaufanie klientów w Trójmieście. Moja pasją jest tworzenie skutecznych i kreatywnych rozwiązań marketingowych przekładających się na sukcesy naszych partnerów biznesowych. W życiu prywatnym, w wolnym czasie staram się być aktywny, w sezonie letnim pływam na kitesurfingu. Moje podejście do biznesu opiera się na zaangażowaniu, precyzji i budowaniu silnej tożsamości marki naszych klientów. 

Zacznijmy Twój projekt już dziś!

Masz pytania czy pomysły, które chcesz z nami omówić? Świetnie!
Zadzwoń do nas, lub napisz – chętnie porozmawiamy i doradzimy najlepsze rozwiązania dla Twojej marki. Czekamy na Twój telefon!